top of page

Reklamační řád

Prodejce: Jan Diviš Zahradnictví s.r.o.
Adresa: Pavlova 454, Radonice, 25073
Email: info@jandiviszahradnictvi.cz
IČO: 05867380
DIČ: CZ05867380
Zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 271546.

Účel: Tento reklamační řád stanovuje podmínky a postupy při uplatňování reklamací zboží zakoupeného u Jan Diviš Zahradnictví s.r.o.

1. Práva a povinnosti prodejce a nakupujícího

1.1 Povinnosti prodejce:

  • Prodejce odpovídá za vady zboží, které byly přítomny již při jeho převzetí zákazníkem, nebo které se projevily během záruční doby.

  • Prodejce je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak.

  • Prodejce zajistí informování zákazníka o způsobu vyřízení reklamace.

1.2 Povinnosti nakupujícího:

  • Nakupující je povinen předložit doklad o zakoupení zboží (fakturu, účtenku apod.) jako důkaz o uzavření kupní smlouvy.

  • Zboží musí být předloženo k reklamaci v čistém stavu a pokud možno v původním obalu, aby nedošlo k dalšímu poškození.

  • Reklamace musí být uplatněna bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Zpožděná reklamace může být odmítnuta.

2. Podmínky reklamace dle typu zboží

2.1 Rostlinný materiál

  • Hrnkové rostliny: Reklamace je uznatelná pouze u vad, které byly přítomny při prodeji. Prodejce nenese odpovědnost za vady způsobené nesprávnou péčí, nevhodným umístěním, nedostatečnou zálivkou či přehnojením. Reklamace musí být uplatněna do 14 dnů od zakoupení.

  • Řezané květiny: Reklamace je možná do 24 hodin od převzetí. Květiny musí být skladovány v čisté vodě a mimo dosah přímého slunečního světla. Vadou není přirozené vadnutí po uplynutí doby trvanlivosti květin.

2.2 Ostatní zboží nerostlinného původu

  • Dárkové předměty, zahradní potřeby, nářadí: Reklamace se přijímají do 24 měsíců od zakoupení. Prodejce není odpovědný za běžné opotřebení nebo škody způsobené nesprávným používáním.

  • Zboží musí být vráceno v kompletním stavu, čisté a pokud možno v původním obalu. Reklamace nebude přijata u zboží, které bylo poškozeno vinou zákazníka.

2.3 Hnojiva, postřiky, substráty a obdobné výrobky

  • Reklamace je možná pouze u výrobků, které nebyly otevřeny nebo použity.

  • Zákazník musí doložit, že výrobky byly skladovány v souladu s pokyny uvedenými na obalu. Reklamace je nutné uplatnit do data expirace uvedeného na obalu.

3. Zákonná záruka

3.1 Záruční doba: Záruční doba zákonné záruky je 24 měsíců ode dne převzetí zboží zákazníkem, pokud není na obalu zboží vyznačeno nebo mezi prodávajícím a zákazníkem dohodnuto jinak.

3.2 Uvedení do provozu: Pokud zboží vyžaduje odbornou montáž a montáž provádí jiná osoba než prodávající, běží záruční doba od dne uvedení zboží do provozu, pokud byla montáž provedena nejpozději do 3 týdnů od převzetí zboží.

3.3 Přerušení záruční doby: Záruční doba neběží po dobu od dne reklamace do dne jejího vyřízení.

3.4 Osiva a sadba: Záruční doba je:

  • U jednoletých druhů, s výjimkou sazenic zeleniny, jeden rok.

  • U sazenic zeleniny a květin tři týdny.

4. Záruka za jakost

4.1 Použitelnost zboží: Pokud je na zboží uvedena doba, po kterou lze zboží použít, vztahuje se na něj záruka za jakost.

4.2 Specifické lhůty:

  • U řezaných květin 24 hodin.

  • U krmiv pro zvířata tři týdny.

  • U rychle se kazících potravin 24 hodin.

4.3 Přerušení záruční doby: Přerušení záruční doby dle článku 3. se použije i na záruku za jakost.

5. Výjimky ze záruk

5.1 Neplatnost záruk: Záruky se nevztahují na:

  • Zboží s rychlou zkázou (např. řezané květiny, potraviny s krátkou trvanlivostí).

  • Řezané vánoční stromky.

  • Živá zvířata.

5.2 Zboží prodané za sníženou cenu: Záruka se nevztahuje na vady, pro které bylo zboží prodáno za nižší cenu, ani na běžné opotřebení.

5.3 Nesprávné užívání: Záruky zanikají při nesprávném užívání zboží, včetně neodborných zásahů nebo nedostatečné péče.

6. Postup uplatnění reklamace

  1. Kontaktování prodejce: Zákazník kontaktuje prodejce prostřednictvím emailu na adresu info@jandiviszahradnictvi.cz nebo osobně na provozovně.

  2. Předložení dokladů a zboží: Zákazník doloží doklad o zaplacení (např. účtenku nebo fakturu) a předloží vadné zboží k posouzení. V případě rostlin nebo řezaných květin může být vyžadována fotografie v době zjištění vady a při podání reklamace.

  3. Vyřízení reklamace: Prodejce potvrdí přijetí reklamace a poskytne zákazníkovi informace o dalším postupu. Reklamace je vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí.

7. Závěrečná ustanovení

  • Tento reklamační řád je platný od 1.1.2025.

  • Reklamační řád je k dispozici na provozovně a na webových stránkách společnosti.

  • Jakékoliv spory týkající se reklamací se řídí platnými zákony České republiky.

Jan Diviš Zahradnictví s.r.o.
Pavlova 454, Radonice, 25073

bottom of page